Etiquetas

domingo, 5 de marzo de 2017

Reforestandu ena Sierra de Gata


Jaḍi dos añus, n'el veranu 'el añu 2015, jue a acontecel una grandi catástrofi meyuambiental ena linda comarca de Sierra de Gata (norti d'Estremaúra). Unas 8.000 hictárias de bosqui, juorin escachinás pola la lumbri. Esti acontecimientu, tuvu una emportanti repercusión mediática endrentu y juera d'Estremaúra.
Un grupinu de presonas de p'allí, se pusun manus a la obra y están labutandu al tentu la reforestación. A ellas, se las han díu sumandu colaboraóras y colaboraóris de diversus lugaris... mesmamenti  'el estrangeru. El enganduju es faraónicu y es obvia la nesecidá d'intervencionis eficacis pol parti los estamentus públicus.
Esti fin de semana, había una convocatoria pa dil a prantal arbolinus en una zona asocarrá ena jurición de Aḍebu... y velalli mus prantamus, endi La Vera, Alfon, Elba y serviol. El sábau pola tardi, mus arrejundió pa vesital la encantaóra aldeína de Treveju con'el su desageráu castillu a meyu esfarrungal y los sus robreus y castañaris... afortunámenti libris de las llamaretás 'el 2015. Tamíen juimus a Sa Martín de Trevellu ondi puímus conocel  la boéga d'un amigu y oyel palral l'ancestral fala de Xálima.
El domingu, a pesal 'el barruntiju de posibri lluvia u nievi, mus premitió jaḍel el nuestru labutu con apeninas una nébula menúa, qu'esu sí, ejaba el terrenu y los nuestrus piesis remollecíus perdíus. Y velallili estuvimus p'allí unas oras, prantandu robris y alcornoquis con la compaña de Maria, la su jiṣa, Yosuán y Chuchi. To prazel.







































No hay comentarios:

Publicar un comentario